امکان کار همزمان روی چندین پروژه باز در پریماورا وجود دارد. سؤال این است که چگونه مسیر بحرانی را برای چندین پروژه باز نمایش دهیم؟ مسیر بحرانی یک مفهوم کلیدی در زمان‌بندی است و به شما می‌گوید که پروژه شما چقدر طول می‌کشد. اما پریماورا چگونه مسیر بحرانی چندین پروژه باز را مدیریت می‌کند؟ آیا پریماورا به طور خودکار مسیر بحرانی چندین پروژه باز را محاسبه می‌­کند؟

ما در شکل زیر دور پروژه باز با نام‌های Project 1 و Project 2 داریم.

به نوار خلاصه یا Summary Bar در”سطح یک” توجه کنید، که مدت زمان و تاریخ‌های شروع و پایان هر پروژه را نمایش می‌دهد. همچنین سطح Total مدت زمان را بر اساس ماکزیمم زمان دو پروژه (۱۷روز)، تاریخ شروع (۰۱-Jan-2018) و تاریخ پایان بر اساس Project 2 (23-Jan-2018) نمایش می‌دهد. همان طور که در شکل بالا مشاهده می‌شود هر پروژه، مسیر بحرانی منحصر به خود را دارد. بنابراین ما چندین پروژه باز داریم که چندین مسیر بحرانی را نمایش می‌دهند. ما می‌خواهیم یک مسیر بحرانی را برای تمام پروژه‌های باز نمایش دهیم. F9 را فشار دهید و از پنجره Schedule گزینه …Options را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

در پنجره Schedule Options، گزینه “…calculate float based on finish date of” را به جای”Each project” روی “Opened projects” قرار‌ دهید.

پریماورا اکنون مبنای مجاسبه “شناوری کل فعالیت ها” یا “Total Float” را بر روی تمام پروژه‌های باز قرار می‌دهد و یک مسیر بحرانی را برای همه پروژه‌های باز نشان می‌دهد (شکل زیر).

پریماورا همچنین قادر است فعالیت‌ها را بین دو پروژه باز با روابط به هم متصل کند. در شکل زیر، فعالیت E از Project 1 را به فعالیت D از Project 2 به صورت (FS) متصل می‌کنیم. ما این کار را برای نشان دادن یک مسیر بحرانی که بین دو پروژه باز است، انجام می‌دهیم (شکل زیر).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *