یکی از چالش های مدیریت پروژه، انجام فعالیت ها مطابق تاریخ های سررسید یا Deadline در برنامه زمان بندی می باشد. شما واقعاً نمی خواهید پروژه خود را بیشتر از آنچه که باید به تأخیر بیندازید. پس منطقی است که نمی خواهید منابع خود را به گونه ای تسطیح کنید که تاریخ پایان پروژه را به تاخیر بیندازد. بنابراین چگونه باید منابع  مازاد بر تخصیص یا Over allocation را مدیریت کنید؟

  • تسطیح منابع در محدوده شناوری کل: این روش ممکن است برخی از فعالیت ها را به تاخیر بیاندازد، اما تاریخ پایان پروژه را خیر.
  • برای به دست آوردن منابع بیشتر برای فعالیت های بحرانی خود، مذاکره کنید. اگر به دست آوردن منابع بیشتر امکان پذیر نیست، بسیاری تلاش می کنند تا سطح تلاش مورد نیاز را با منابع فعلی خود مجدداً مورد مذاکره قرار دهند.

 بله، تسطیح حجم کار ممکن است نیاز به مدیریت منابع داشته باشد، اما اولین تلاش برنامه‌ریز یا مدیر پروژه باید تسطیح منابع در محدوده شناوری کل باشد. ما در شکل زیر برنامه نمایش خود را داریم. ما یک پروژه ساده داریم که ۲ فعالیت به منبع A و ۲ فعالیت به منبع B اختصاص داده شده است.

 

 

اگر اکنون تسطیح منابع را انجام دهیم، ۱ فعالیت با منبع A و ۱ فعالیت با منبع B به تأخیر می افتد و تاریخ پایان پروژه تغییر می کند، زیرا فعالیت با منبع A در مسیر بحرانی است.

 

چطور است که به پریماورا بگوییم که فقط باید فعالیت هایی را که در مسیر بحرانی نیستند، به تعویق بیندازد. بنابراین ما به گزینه Level Resource می رویم و “Level sources only into activity Total Float” را بررسی می کنیم.

نکته: “Preserve minimum float when leveling =0” به این معنی است که بعد از تسطیح منبع، فعالیت همچنان دارای “شناوری کل یا Total Float” بزرگتر از صفر است. در غیر این صورت پریماورا آن فعالیت ها را جابجا نخواهد کرد.

 

اکنون پریماورا فقط فعالیت منبع B را به تأخیر می اندازد. و تاریخ پایان پروژه تغییر نمی کند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *