نام‌گذاری فعالیت در پریماورا شامل پیشوند، پسوند و افزایش شناسه فعالیت است. عناصر WBS دارای کدهای منحصر به فرد هستند. درج ستون شماره خطوط به ارجاع بهتر عناصر و/یا فعالیت های WBS زمانبندی کمک می‌کند. شماره‌های خط برای مقایسه نسخه‌های مختلف یک زمان‌بندی نیز بسیار مفید است. اگر به فعالیت یکسانی بین نسخه ها اشاره می‌کنید، شماره خطوط باید مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، به احتمال زیاد باید نسخه‌های برنامه زمان بندی را برای تفاوت‌های اضافی بررسی کنید. اگر با سایر ذینفعان با استفاده از پریماورا همکاری می‌کنید، ممکن است بخواهید شماره خطوط را برای ارجاع آسان در طرح یا layout زمان بندی نمایش دهید.

پروژه‌های بزرگ، به‌ویژه، از شماره خطوط برای ارجاع آسان عناصر و فعالیت‌های ساختار شکست کار(WBS) بهره می‌برند. طرح‌بندی شامل شماره‌گذاری خطوط نیز به حمایت از تلاش برای مقایسه نسخه‌ها و به‌ روزرسانی‌های برنامه کمک می‌کند. اگر شناسه‌های عنصر WBS و/یا فعالیت طولانی و پیچیده باشند، شماره‌های خطوط به‌ویژه مفید هستند. در شکل زیر پروژه خود را داریم.

ما می‌خواهیم یک ستون شماره گذاری خط وارد کنیم تا ارجاع موثرتری به عناصر و فعالیت‌های WBS انجام دهیم. برای گنجاندن ویژگی شماره‌گذاری خطوط روی فلش رو به پایین در سمت راست مطابق شکل زیر، کلیک کنید.

روی منوی بازشوی دکمه‌های اضافه یا حذف کلیک کنید و فهرستی از تمام ویژگی‌های موجود ظاهر می‌شود (شکل زیر).

دوباره گزینه Line Numbers # را علامت بزنید. اکنون جدول ما با ستون شماره خطوط در سمت چپ مطابق شکل زیرنمایش داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *