کاربران اغلب از یک زمان‌بندی موجود به‌عنوان الگویی برای یک پروژه مشابه استفاده می کنند. ممکن است بخواهید همه روابط را از الگوی خود حذف کنید تا بتوان از آن به ­طور موثر در پروژه جدید خود استفاده کنید. پریماورا از حذف تمام روابط از برنامه زمان بندی پروژه پشتیبانی می ­کند. راه­‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و این نکته سریع، یک راه عالی را توضیح می دهد.

در شکل زیر، نمونه پروژه خود را “پروژه احداث اسکلت ساختمان اداري الماس شهر”داریم که می خواهیم به عنوان یک الگو برای پروژه مشابه استفاده کنیم.

همان­طور که در شکل زیر نشان داده شده است، پروژه را انتخاب می کنیم، کلیک راست کرده و از منوی بازشو گزینه Copy را انتخاب می کنیم.

با کلیک راست مجدد، Paste را انتخاب می ­کنیم. پریماورا مجموعه‌ای از کادرهای محاوره‌ای “­Copy Project Options” را نمایش می‌دهد. اینجا است که می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی را در گزینه‌های پروژه جدید لحاظ کنیم، همان­طور که در شکل زیر نشان داده شده است.

در این مثال، وقتی ساختار شکست کار (WBS) را کپی می کنیم، نیازی به ایجاد هیچ تغییری نداریم. با این حال، در قسمت” Copy Activity Options” می‌توانیم تیک ” Relationships” را برداریم و “OK” را مانند شکل زیر انتخاب کنیم.

اکنون هنگامی که برنامه زمان ­بندی پروژه “الماس شهر” خود را دوباره Schedule می کنیم، WBS را با لیستی از فعالیت ها و بدون روابط، در شکل زیر داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *